فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

روزى در پیش است كه همه اعمال انسان بدون كم و كاست به او داده مى‏شود و تمام آنچه را كه در بایگانى عالم هستى نگهدارى شده یك جا به دست وى مىیسپارند آن گاه است كه از نتائج شوم آنها وحشت مى‏كند اما این محصول چیزى است كه خود او كشته است و كسى به او ستم نكرده بلكه این خود او است كه به خویش ستم روا داشته است.

وَ إِنْ كانَ ذُو عُسْرَةٍ فَنَظِرَةٌ إِلى‏ مَیْسَرَةٍ وَ أَنْ تَصَدَّقُوا خَیْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ تَعْلَمُونَ (بقره ـ 280)

و اگر (بدهكار) تنگ‏دست بود، او را تا هنگام توانایى مهلت دهید و (در صورتى كه واقعاً توان پرداخت ندارد،) اگر ببخشید براى شما بهتر است، اگر (نتایج آن را) بدانید.

در اینجا یكى از حقوق بدهكاران را بیان مى‏فرماید كه اگر آنها از پرداختن اصل بدهى خود (نه سود) نیز عاجز باشند، نه تنها نباید به رسم جاهلیت سود مضاعفى بر آنها بست و آنها را تحت فشار قرار داد، بلكه باید براى پرداختن اصل بدهى نیز به آنها مهلت داده شود، و این یك قانون كلى در باره تمام بدهكاران است.

حتى در قوانین اسلام كه در واقع تفسیرى است براى آیه فوق، تصریح شده كه هیچ گاه نمى‏توان خانه و وسائل زندگى ضرورى افراد را به خاطر بدهى آنها توقیف كرد یا از آنها گرفت، بلكه طلبكاران تنها از ما زاد آن مى‏توانند حق خود را بگیرند و این حمایت روشنى است از حقوق قشرهاى ضعیف جامعه.

و در پایان آیه مى‏فرماید:" و (چنان چه قدرت پرداخت ندارند) ببخشید براى شما بهتر است اگر بدانید" (وَ أَنْ تَصَدَّقُوا خَیْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ تَعْلَمُونَ).

این در واقع گامى فراتر از مسائل حقوقى است، این یك مساله اخلاقى و انسانى است كه بحث حقوقى سابق را تكمیل مى‏كند و به طلبكاران مى‏گوید: در این گونه موارد كه بدهكاران سخت در مضیقه‏ اند اگر بدهى آنان بخشوده شود، از هر نظر براى شما، بهتر است، احساس كینه‏ توزى و انتقام را به محبت و صمیمیت مبدل مى‏سازد و افراد ضعیف جامعه را به فعالیت مجددى كه نتیجه ‏اش عاید همگان مى‏شود، وامیدارد و اضافه بر اینها صدقه و انفاقى در راه خدا محسوب مى‏شود كه ذخیره روز بازپسین است.

 

نکته مهم:

هر چند در این آیه سفارش شده كه به بدهكار مهلت داده شود، ولى نباید بدهكار از این موضوع سوء استفاده كند. لذا اگر بدون عذر در پرداخت بدهى خود تأخیر كند، گناهكار است.

زندانى كردن بدهكار معذور، ممنوع است و در مواردى كه شخص بدهكار واقعاً مالى نداشته باشد كه بدهى خود را پرداخت كند، وظیفه‏ى حكومت اسلامى است كه بدهى او را بپردازد.

در حدیث آمده است: براى كسانى كه بدون عذر، بدهى خود را نمى‏پردازند، گناهِ دزد نوشته مى‏شود. هم چنان كه براى مهلت دهندگان، پاداشى چون پاداش شهیدان ثبت مى‏شود. به هر روزى كه به بدهكار مهلت داده شود، پاداش صدقه ى همان مبلغ، براى طلبكار ثبت مى شود. (تفسیر برهان)

گذشت از بدهكار نادار، براى شما بهتر است، زیرا:

الف: شاید فردا براى خود شما نیز این صحنه پیش آید.

ب: مال فراموش مى‏شود، ولى بخشیدن به نادار هرگز فراموش نمى‏شود.

ج: كسب رضایت دل محروم و رضاى خالق، از كسب درآمد به مراتب بهتر است.

در احكام فقهى آمده است: زندانى كردن بدهكار معذور، ممنوع است و در مواردى كه شخص بدهكار واقعاً مالى نداشته باشد كه بدهى خود را پرداخت كند، وظیفه‏ى حكومت اسلامى است كه بدهى او را بپردازد.

پیام‏های این آیه:

1ـ اسلام، حامى مستضعفان است. «وَ إِنْ كانَ ذُو عُسْرَةٍ»

2ـ نه تنها ربا نگیرید، بلكه در گرفتن رأس المال و اصل سرمایه نیز مدارا كنید. «فَنَظِرَةٌ إِلى‏ مَیْسَرَةٍ»

3ـ اصل در زمان‏بندى براى بازپرداخت، توان بدهكار است. «فَنَظِرَةٌ إِلى‏ مَیْسَرَةٍ»

4ـ اجبار بدهكارى كه توانایى پرداخت دارد، مانعى ندارد. «إِنْ كانَ ذُو عُسْرَةٍ فَنَظِرَةٌ»

5ـ بخشیدن بدهكار فقیر، صدقه است. «وَ أَنْ تَصَدَّقُوا خَیْرٌ لَكُمْ»

6ـ نظام حقوقى و اقتصادى اسلام، با نظام اخلاقى آن پیوند دارد. گرچه باز پس‏گیرى وام حقّ است، ولى مهلت دادن و بخشیدنِ بدهكار باید مراعات شود. («فَنَظِرَةٌ» «تَصَدَّقُوا»)

7ـ محدودیّت انسان و ثروت دوستى او نمى‏گذارد كه انسان به حقیقت ارزش ها و كمالات پى‏ببرد. «إِنْ كُنْتُمْ تَعْلَمُونَ»

 

ربا ساده و زودگذر و قیامت ابدى و باقى است

وَ اتَّقُوا یَوْماً تُرْجَعُونَ فِیهِ إِلَى اللَّهِ ثُمَّ تُوَفَّى كُلُّ نَفْسٍ ما كَسَبَتْ وَ هُمْ لا یُظْلَمُونَ (بقره ـ 281)

و پروا كنید از روزى كه در آن به پیشگاه خداوند بازگردانده مى‏شوید و سپس هر كس (جزاى) آنچه را كسب كرده، بدون كم و كاست داده مى‏شود و به آنان ستمى نمى‏رود.

معمول قرآن مجید این است كه پس از بیان ریزه‏كارى‏هاى احكام و برنامه‏هاى اسلامى در بسیارى از موارد، یك تذكر كلى و عمومى و جامع براى تاكید و تحكیم آنچه قبلا گفته شده است بیان مى‏دارد تا احكام و برنامه‏هاى پیشین كاملا در فكر و جان نفوذ كند. لذا در این آیه مردم را متوجه رستاخیز و كیفر اعمال بدكاران ساخته و به آنها هشدار مى‏دهد كه توجه داشته باشند، روزى در پیش است كه همه اعمال انسان بدون كم و كاست به او داده مى‏شود و تمام آنچه را كه در بایگانى عالم هستى نگهدارى شده یك جا به دست وى مى‏سپارند آن گاه است كه از نتایج شوم آنها وحشت مى‏كند اما این محصول چیزى است كه خود او كشته است و كسى به او ستم نكرده بلكه این خود او است كه به خویش ستم روا داشته است.

این گونه موارد كه بدهكاران سخت در مضیقه‏اند اگر بدهى آنان بخشوده شود، از هر نظر براى شما، بهتر است، احساس كینه‏توزى و انتقام را به محبت و صمیمیت مبدل مى‏سازد و افراد ضعیف جامعه را به فعالیت مجددى كه نتیجه‏اش عاید همگان مى‏شود، وامى‏دارد و اضافه بر اینها صدقه و انفاقى در راه خدا محسوب مى‏شود كه ذخیره روز بازپسین است.

در واقع این آیه به منزله‏ى جمع‏بندى و هشدار عمومى در پایان آیات ربا است. در تفاسیرى همچون كشّاف، المیزان، مجمع البیان، كبیر فخر رازى و برهان آمده است كه این آیه، آخرین آیه‏اى بوده كه بر رسول خدا صلى اللَّه علیه و آله نازل شده، ولى به دستور پیامبر صلى اللَّه علیه و آله در اینجا قرار گرفته است.

 

پیام‏های این آیه:

1ـ قیامت، روز مهمى است. تنوین كلمه «یَوْماً» اشاره به عظمت آن روز دارد.

2ـ ربا گرفتن و رسیدن به دنیا، ساده و زودگذر است، آنچه ابدى و باقى است، قیامت است. «وَ اتَّقُوا یَوْماً»

3ـ تقوا و یاد قیامت، قوى‏ترین عامل براى دور شدن از ربا و سایر محرّمات است. «وَ اتَّقُوا یَوْماً تُرْجَعُونَ فِیهِ»

4ـ ضامن اجراى نظام اقتصادى اسلام، ایمان و تقواى مردم است. «وَ اتَّقُوا یَوْماً»

5ـ در معاملات این جهان، امكان كم و كاست هست، ولى در معامله با خداوند هیچ گونه كم و كاستى نیست. «تُوَفَّى كُلُّ نَفْسٍ ما كَسَبَتْ»

6ـ ملاك جزا و پاداش، عمل است، نه آرزو. «ما كَسَبَتْ»

7ـ نگران انفاق و ترك سود رباهایتان نباشید، از اعمال نیك شما اندكى كاسته نمى‏شود. («تُوَفَّى كُلُّ نَفْسٍ») («لا یُظْلَمُونَ»)


برچسب‌ها: بخششبدهکارصدقهانفاق

تاريخ : یک شنبه 28 دی 1393 | 18:10 | نویسنده : سعید علوی |

 

 تصاویر جالب از خطای دید سه بعدی

 

 تصاویر جالب از خطای دید سه بعدی

 

 تصاویر جالب از خطای دید سه بعدی

 

 تصاویر جالب از خطای دید سه بعدی

 

 تصاویر جالب از خطای دید سه بعدی

 

 تصاویر جالب از خطای دید سه بعدی

 

 تصاویر جالب از خطای دید سه بعدی

 

 تصاویر جالب از خطای دید سه بعدی


برچسب‌ها: خطای دیدسه بعدی

تاريخ : یک شنبه 28 دی 1393 | 17:52 | نویسنده : سعید علوی |

زندگی های ما مملو از "اطاعت‌"هاست. آدم ‌ها، صرف‌ نظر از اعتقاد و مرامی که دارند، در "اطاعت ‌کردن" با هم مشترکند. اما اطاعت از چه کسی؟

حتی اون ‌هایی که اعتماد به نفس زیادی وادارشان می کند که بگویند ما مطیع هیچ ‌کس و هیچ ‌چیزی نیستیم، اتفاقاً به شدت فرمانبردار هیولای نفسِ خود هستند.

ریسمانِ اطاعت‌ها، آدم‌ها را به هر طرف که بخواهد می‌کشاند. شاید این اطاعت – خوب یا بد-، برای یک لحظه باشد؛ اما مسیر زندگی‌ها را برای یک عمر عوض می‌کند.

باید بر سر دوراهی زندگی، تصمیم آخر را خیلی زود بگیری. هیچ راه سومی وجود ندارد. با هر کوچکترین عملی، یا در جاده‌ی اطاعت شیطانی قدم گذاشته‌ای یا در مسیراطاعت ربانی می‌روی. انتهای این دو جاده را از همین ابتدا برایت ترسیم کرده اند تا خودت در کمال هوشیاری و اختیار، تصمیم بگیری اما جاده‌ها همیشه بی دغدغه و بی‌ دردسر نیستند!

 

اطاعت شیطانی

عاقبت تلخ لحظه‌ای فرمانبرداری از نفس اماره را خیلی‌ هایمان تجربه کرده‌ایم و تأسفش را همراهمان داریم. همان لحظه‌هایی که چراغ سبز نشان داد و وسوسه کرد و ما نفهمیدیم که چقدر راحت دارد با پای خودمان به دنبال خودش می‌کشاندمان به سرزمین ولایت شیطان.

ما اهل این سرزمین نبودیم اما با یک اطاعتِ لعنتی، مسافرش شدیم. سوغات آن سرزمینِ شوم، برای بعضی‌ها صغیر بود و برای بعضی‌ها، کبیر. بعضی‌ها بلیط برگشت هم دارند و برمی‌گردند اما بعضی، پل‌های پشت سر را کوبیدند تا برای همیشه ساکن دیار ابلیس شوند! (خدا نصیب نکند!)

همان کسی که "خَلَقَنِی فَهُوَ یَهْدِینِ" (مرا بیافریده سپس راهنماییم می کند)، می گوید اطاعتش نکنید تا ایمن بمانید. "یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَتَّبِعُوا خُطُوَاتِ الشَّیْطَانِ وَمَن یَتَّبِعْ خُطُوَاتِ الشَّیْطَانِ فَإِنَّهُ یَأْمُرُ بِالْفَحْشَاء وَالْمُنكَرِ" اما برای همین اطاعت نکردن و ایمن ماندن، باز باید سر به اطاعتی دیگر سپرد. نگویید این دوُری باطل است و بی فایده، چون این اطاعتِ نجات ‌بخش، از جنس دیگری است.

 

اطاعت ربانی

"یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ أَطِیعُواْ اللّهَ وَأَطِیعُواْ الرَّسُولَ وَأُوْلِی الأَمْرِ مِنكُمْ فَإِن تَنَازَعْتُمْ فِی شَیْءٍ فَرُدُّوهُ إِلَى اللّهِ وَالرَّسُولِ إِن كُنتُمْ تُوْمِنُونَ بِاللّهِ وَالْیَوْمِ الآخِرِ ذَلِكَ خَیْرٌ وَأَحْسَنُ تَأْوِیلاً" "اى كسانى كه ایمان آورده‏اید، خدا را اطاعت كنید و پیامبر و اولیاى امر خود را [نیز] اطاعت كنید پس هر گاه در امرى [دینى‏] اختلاف نظر یافتید، اگر به خدا و روز بازپسین ایمان دارید، آن را به [كتاب‏] خدا و [سنت‏] پیامبر [او] عرضه بدارید، این بهتر و نیك‏فرجام‏تر است. "

پس روی دیگر اطاعت، رنگ و بوی دیگری دارد که قرآن، خوشبختی و عاقبت نیک را نتیجه ی آن می داند. اما چرا؟ چرا خوشبختی در گرو این اطاعت است؟ چون بهترین چیزی که به کانون هستی- بخوانید کانون خوشبختی- نزدیکمان می کند، همین اطاعت ربانی است.

از امام محمد باقر(علیه السلام) پرسیدند: بهترین چیزی که بنده با آن، به خدای عزوجل تقرب می جوید چیست؟ حضرت فرمود: "أَفْضَلُ مَا یَتَقَرَّبُ بِهِ الْعِبَادُ إِلَى اللَّهِ‏ عَزَّ وَ جَلَّ طَاعَةُ اللَّهِ وَ طَاعَةُ رَسُولِهِ وَ طَاعَةُ أُولِی الْأَمْرِ" بهترین چیزی که بنده با آن، به خدای عزوجل تقرب می‌جوید، اطاعت از خدا و رسول و اولی الامر است.

وقتی به جاده‌ی اطاعت از خدا و رسول و اولی الأمر وارد شوی، همسفران بی‌نظیری با تو همراه می‌شوند. افتخار معیت با اینان، فقط نصیب مطیعان خدا می‌شود: "وَمَن یُطِعِ اللّهَ وَالرَّسُولَ فَأُوْلَـئِكَ مَعَ الَّذِینَ أَنْعَمَ اللّهُ عَلَیْهِم مِّنَ النَّبِیِّینَ وَالصِّدِّیقِینَ وَالشُّهَدَاء وَالصَّالِحِینَ وَحَسُنَ أُولَـئِكَ رَفِیقًا" "و كسانى كه از خدا و پیامبر اطاعت كنند، در زمره كسانى خواهند بود كه خدا ایشان را گرامى داشته [یعنى‏] با پیامبران و راستان و شهیدان و شایستگانند و آنان چه نیكو همدمانند."

آنهایی که در مقابل خدا حرف ‌گوش ‌کن و مطیعند، درهای خیر و خوشبختی فرا رویشان باز است. یا بهتر است بگوییم، همین اطاعت ‌کردنشان، باب خیر است برایشان.

عبد الاعلی از امام صادق(علیه السلام) شنید که فرمود: "السَّمْعُ وَ الطَّاعَةُ أَبْوَابُ الْخَیْرِ، السَّامِعُ الْمُطِیعُ لَا حُجَّةَ عَلَیْهِ وَ السَّامِعُ الْعَاصِی لَا حُجَّةَ لَهُ" شنیدن و اطاعت کردن، درهای خیرند. آن که می‌شنود و اطاعت می کند، حجتی علیه او نیست؛ اما آن ‌کس که می‌شنود و نافرمانی می کند، حجت و دفاعی از خود ندارد.

نکته‌ای را نباید فراموش کرد: "إِنَّمَا الْمُوْمِنُونَ الَّذِینَ آمَنُوا بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ وَإِذَا كَانُوا مَعَهُ عَلَى أَمْرٍ جَامِعٍ لَمْ یَذْهَبُوا حَتَّى یَسْتَأْذِنُوهُ " "جز این نیست كه مومنان كسانى‏اند كه به خدا و پیامبرش گرویده‏اند، و هنگامى كه با او بر سر كارى اجتماع كردند، تا از وى كسب اجازه نكنند نمى‏روند."

یعنی وقتی قرار می شود حرف‌ گوش ‌کن و مطیعِ خدا باشی، باید برای هر کاری اجازه داشته باشی، باید حرف ها و رفتارهایت، تصمیم‌ها و اقدام‌ هایت را با خدا و نمایندگانش چک کنی.

منبع:تبیان



تاريخ : یک شنبه 28 دی 1393 | 17:48 | نویسنده : سعید علوی |
جسد فرعون، یکی دیگر از معجزات قرآن

جسد فرعون به مکانی با شرایط خاص در مرکز آثار فرانسه انتقال داده شد تا بزرگترین دانشمندان باستانشناس به همراه بهترین جراحان و کالبد شکافان فرانسه، آزمایشات خود را بر روی این جسد و کشف اسرار متعلق به آن شروع کنند.

 

رئیس این گروه تحقیق و ترمیم حسد یکی از بزرگترین دانشمندان فرانسه به نام پروفسور موریس بوکای بود، او بر خلاف سایرین که قصد ترمیم جسد داشتند، در صدد کشف راز و چگونگی مرگ این فرعون بود.تحقیقات پروفسور بوکای همچنان ادامه داشت تا اینکه در ساعات پایانی شب نتایج نهایی ظاهر شد بقایای نمکی که پس از ساعت ها تحقیق بر حسد فرعون کشف شد دال بر این بود که او در دریا غرق شده و مرده است و پس از خارج کردن جسد او از دریا برای حفظ جسد، آن را مومیایی کرده اند.

 

اما مسئله غریب و آنچه باعث تعجب بیش از حد پروفسور بوکای شده بود این مسئله بود که چگونه این جسد سالمتر از سایر اجساد، باقی مانده در حالی که این جسد از دریا بیرون کشیده شده است.


حیرت و سردرگمی پروفسور دوچندان شد وقتی دید نتیجه تحقیق کاملا مطابق با نظر مسلمانان در مورد غرق شدن فرعون است و از خود سئوال می کرد که چگونه این امر ممکن است با توجه به اینکه این مومیایی در سال ۱۸۹۸ میلادی و تقریبا در حدود ۲۰۰ سال قبل کشف شده است،در حالی که قرآن مسلمانان قبل از ۱۴۰۰ سال پیدا شده است؟!لذا بعد از اتمام کار به کشورهای اسلامی سفر کرد و به تحقیق پرداخت تا بالاخرة آیه ۹۲ سوره یونس را برایش خواندند.به این صورت بود که به دین مبین اسلام مشرف شد.


برچسب‌ها: معجزات قرآنفرعونسوره یونس

تاريخ : یک شنبه 28 دی 1393 | 17:44 | نویسنده : سعید علوی |
عینک هوشمند گوگل یا جاسوسی هوشمند؟

گوگل بزرگترین موتور جستجوی جهان است که قابلیت های فراوانی برای جذب کاربران دارد. گوگل دارای میلیاردها صفحه وب در فهرست جستجوی خود است تا کاربران بتوانند تمام موضوعات دلخواهشان را در آن جستجو کنند. گوگل دارای بخش های مختلفی مانند: گوگل نیوز، گوگل بوک، گوگل مترجم، جی میل، گوگل پلاس، گوگل مپ( نقشه) و ... است.

بنا به اسنادی که در یک خبرگزاری فرانسوی منتشر شده، گوگل به سادگی از حساب های شخصی کاربران خود جاسوسی می کند بدون اینکه آنها از این موضوع اطلاع داشته باشند. آیا شما اکانت (حساب) جی میل دارید؟ با پاسخ به این سوال به سادگی می توان پی به جاسوسی سرویس های پشتیبان گوگل از حساب های شخصی کاربران پی برد.

فابریس اپلبوین، یکی از متخصصان فناوری در این رابطه می گوید: "اطلاعات بسیار مهمی مانند شماره حساب یا رمز ورود و غیره را از طریق ای- میل جا به جا نکنید، آیا تاکنون به کرات با اخباری نظیر این تیترها مواجه نشده اید: " حساب کاربران هک شد، حساب یک کاربر در مدت یک ساعت خالی شد!"

پروژه های مختلف گوگل

در دهه اخیر، گوگل فعالیت های متفاوتی را نسبت به سال های گذشته آغاز کرده است. این فعالیت ها راه اندازی ماهواره، عینک گوگل یا ساخت اتومبیل و .. را شامل می شود. به عنوان مثال، گوگل ساخت اتومبیل های بدون سرنشین را آغاز کرده تا رفتارهای پرخطر رانندگان که باعث تصادف می شود را حذف کند؛ اما این تنها ظاهر تکنولوژی پروژه است زیرا گوگل بنا به جی.پی.اس نصب شده در داخل خودروها می تواند در هر لحظه از شبانه روز به مکان دقیق رانندگان واقف باشد. این برنامه ها با اهداف بلند مدت اجرا می شوند، زیرا روزی فرا خواهد رسید که افراد عالی رتبه کشورها از این ماشین ها خریداری کرده و چه فرصتی بهتر از اینکه گوگل بتواند به اعمال جاسوسی خود ادامه دهد؟

عینک هوشمند یا جاسوسی هوشمند؟

این عینک با تکنولوژی بلوتوث به گوشی های اندروید و آیفون وصل می شود. Google Glasses می تواند اطلاعات را به وسیله وای فای دریافت کند. این عینک قادر به دریافت دستورات صوتی از سوی کاربران بوده تا استقبال از این محصول را افزایش دهد.

 

عینک هوشمند گوگل یا جاسوسی هوشمند؟

 

آیا جاسوسی امریکا از طریق تلفن های همراه را به خاطر دارید؟ جاسوسی امریکا تنها به تلفن های شهروندان امریکایی ختم نشد بلکه به مقامات سایر کشورها مانند آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان یا مقامات برزیلی و غیره را نیز را در برگرفت. گوشی تلفن همراه، فناوری و تکنولوژی می تواند تبدیل به سلاحی در دست دشمن شود. در واقع، پس از یادآوری جاسوسی امریکا از تلفن همراه باید گفت که عینک گوگل نیز می تواند وسیله ای ساده تر از تلفن همراه برای جاسوسی و گوش کردن به صحبت های کاربران باشد.

پرنده جاسوسی گوگل به پرواز در می آید

اسکای باکس، کمپانی است که در ارائه عکس هایی با رزولوشن بالا از طریق ماهواره فعالیت دارد. اخیرا خبری مبنی بر سرمایه گذاری میلیون دلاری گوگل در این بخش منتشر شد که گوگل برای افزایش کیفیت سرویس های نقشه خود یعنی گوگل ارث و گوگل مپس به آنها نیاز دارد. گوگل مدعی شده است که با کمک این عکس ها نه تنها می تواند کیفیت نقشه های خود را افزایش داده بلکه به روز رسانی بهتری را نیز انجام دهد.
 
گوگل و Titan Aerospace  ؟!

گوگل به تازگی شرکت سازنده هواپیماهای بدون سرنشین Titan Aerospace را خریداری کرده است. این شرکت، هواپیماهای کوچک بدون سرنشینی تولید می کند که از نور خورشید به عنوان سوخت استفاده کرده و امکان پرواز در فواصل طولانی و دراز مدت را داراست.

 

عینک هوشمند گوگل یا جاسوسی هوشمند؟

 

یک خبرگزاری فرانسوی می نویسد: " آیا روند فعالیت های شرکت گوگل در مدت اخیر نشان نمی دهد که این شرکت اهداف دیگری جز تکنولوژی و فناوری در سر دارد؟ این سوالی است که هنوز به درستی پاسخی به آن داده نشده، اما مسلما گذر زمان پاسخ مناسبی به این سوال خواهد داد زیرا کسی نمی تواند اثرات منفی تکنولوژی را انکار کند."

منبع : برترین ها



تاريخ : شنبه 27 دی 1393 | 8:47 | نویسنده : سعید علوی |

 


برچسب‌ها: محمد(ص)

تاريخ : پنج شنبه 25 دی 1393 | 22:25 | نویسنده : سعید علوی |

حدیث رسول اكرم صلى الله عليه و آله :

 

لا تَزالُ اُمَّتى بِخَيرٍ ما تَحابّوا وَ اَقامُوا الصَّلاةَ و َآتَوُا الزَكاةَ و َقَروا الضَّيفَ... ؛

 

امّتم همواره در خير و خوبى اند تا وقتى كه يكديگر را دوست بدارند، نماز را برپا دارند، زكات بدهند و ميهمان را گرامى بدارند...

 

 امالى (طوسى) ص 647، ح 1340

           

************************

 

 

 حدیث رسول اكرم صلى الله عليه و آله :

 

 الدّعاء مفتاح الرّحمة و الوضوء مفتاح الصّلاة و الصّلاة مفتاح الجنّة

 

 دعا كليد رحمت و وضو كليد نماز و نماز کلید بهشت است.

 

نهج الفصاحه ص 485 ، ح1588

 

************************

 

حدیث رسول اكرم صلى الله عليه و آله :

 

 أَوَّلُ الْوَقْتِ رِضْوَانُ اللَّهِ وَ آخِرُهُ عَفْوُ اللَّه‏

 

نماز در اول وقت خشنودى خداوند و پايان وقت عفو خداوند است.

 

من لا یحضره الفقیه ج1 ، ص 217 ،ح 651

 

************************

 

حدیث  امام على عليه السلام :

 

لَو يَعلَمُ المُصَلّى ما يَغشاهُ مِنَ الرَّحمَةِ لَما رَفَعَ رَأسَهُ مِنَ السُّجودِ؛

 

اگر نمازگزار بداند تا چه حد مشمول رحمت الهى است هرگز سر خود را از سجده بر نخواهد داشت.

 

تصنیف غررالحکم و دررالکلم ص 175 ، ح 3347

 

************************

 

حدیث امام على عليه السلام :

 

اُنظُر فيما تُصَلّى و َعَلى ما تُصَلّى اِن لَم يَكُن مِن وَجهِهِ و َحِلِّهِ فَلا قَبولَ؛

 

بنگر در چه (لباسى) و بر چه (چيزى) نماز مى گزارى، اگر از راه صحيح و حلالش نباشد، قبول نخواهد بود.

 

تحف العقول ص 174

 

منبع : وب سایت شهید آوینی

برچسب‌ها: احادیثنمازوضو

تاريخ : پنج شنبه 25 دی 1393 | 18:53 | نویسنده : سعید علوی |



تشکیل حکومت اسلامی مهمترین رکن از ارکان اسلام می باشد, لذا تحقق این امر همواره مورد توجه ائمه اطهار علیهم السلام بوده است.

با صرف نظر از دوران خلافت پنج ساله ی امام علی علیه السلام و دوران سه ساله ی ولایتعهدی امام رضا علیه السلام, فشارهای سیاسی و شرایط حاکم بر عصر هر یک از امامان معصوم علیهم السلام, به گونه ای بود که به هیچ یک از آنان فرصت و اجازه ی تشکیل حکومت اسلامی داده نشد.

وارث پیامبر رحمت

مهدی موعود(عجل الله فرجه الشریف) آخرین امام و واپسین معصوم از سلاله پاک پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و تحقق بخش ایده آل همه پیامبران و امامان, تشکیل دهنده ی حکومت عدل اسلامی و مجری نقشه های پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم در صحنه گیتی است. او مانند جدش حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم «رحمة للعالمین» و مهر بر جهانیان است و هنگام ظهور، پرچم و نشانه پیامبر با اوست, پیراهن وی بر تن و شمشیر آن حضرت را در دست دارد و نشانه های ظاهری و باطنی پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم در او نمایان است.

او بدعت هایی را که در دین خدا, گذاشته شده از بین می برد و از حیثیت و اصالت اسلام در برابر توطئه های فکری و علمی دشمنان و تحریفات دوست نمایان, دفاع می نماید و تعالیم عالیه اسلام را همان گونه که صادر شده, ظاهر می سازد و معلوم است که چنین برنامه ای کاملا برای مردم تازگی دارد

از روایات و قرائن مختلف, ثابت می شود که روش حکومتی حضرت مهدی(عجل الله فرجه الشریف) به طور دقیق همان روش حکومتی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم, امام علی علیه السلام و دیگر امامان علیهم السلام است.

البته نباید از نگاه دور داشت که پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم و ائمه علیهم السلام به جهت محدودیت ها و موانع تحمیل شده ی فراوان, نتوانستند تمام اهداف خود را تحقق بخشند. آن گونه که از سخنان نورانی معصومین علیهم السلام استفاده می شود: تمام محدودیت ها و موانع که تا آن زمان از برپایی حکومتی جامع و جهانی جلوگیری می کرده است, از سر راه امام مهدی(عجل الله فرجه الشریف) برداشته می شود و آن حضرت اهداف معصومین علیهم السلام را تحقق خواهد بخشید.

تجدید بنای اسلام ناب محمدی

نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم در تبیین سیرت و روش کلی حضرت ولی عصر(عجل الله فرجه الشریف) این گونه فرموده اند:

1-  «مردی از اهل بیت من قیام می کند و به سنت و روش من عمل می نماید».

2-  «قائم (عجل الله فرجه الشریف) از فرزندان من, همنام و هم کنیه من است, خوی او خوی من و سیرت او سیرت من می باشد, مردم را بر طاعت دین من وادار می نماید و آنان را به سوی کتاب خدا (قرآن) فرا می خواند».


3-  «دوازدهمی از فرزندانم بطوری غائب می شود که اصلا دیده نمی شود, زمانی خواهد آمد که از اسلام جز اسمی و از قرآن جز اثری باقی نمی ماند, در آن هنگام به وی اجازه قیام می دهد و به وسیله او اسلام را تقویت نموده و از نو تجدیدش می کند.

همچنین از محمد بن مسلم گوید؛ از امام باقر علیه السلام در خصوص قائم (عجل الله فرجه الشریف) سوال نمودم که هنگامی که قیام کند, به کدام روش با مردم رفتار می کند؟ ایشان فرمودند: «به سیره و روش رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم؛ تا اسلام را آشکار کند». پرسیدم: «روش رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم چه بود؟» ایشان فرمودند: «آنچه در جاهلیت بود را از بین برد و مردم را به عدل و انصاف فرا خواند و قائم (عجل الله فرجه الشریف) نیز این گونه است».

عبدالله بن عطاء گوید: از امام باقر علیه السلام پرسیدم: هنگامی که قائم (عجل الله فرجه الشریف) قیام کند, به کدام روش در میان مردم رفتار خواهد کرد؟ آن حضرت فرمودند: «آنچه را [از بدعت ها و پیرایه] پیش از او بوده, از اساس ویران خواهد کرد, چنان که رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم عمل کرد, و او اسلام را از نو آغاز خواهد فرمود».

آنگونه که از سخنان نورانی معصومین علیهم السلام استفاده می شود: تمام محدودیت ها و موانع که تا آن زمان از برپایی حکومتی جامع و جهانی جلوگیری می کرده است, از سر راه امام مهدی (عجل الله فرجه الشریف) برداشته می شود و آن حضرت اهداف معصومین علیهم السلام را تحقق خواهد بخشید

اصلی ترین برنامه دولت مهدوی

این احادیث به روشنی بر این مطلب دلالت دارند که, سیرت حضرت مهدی (عجل الله فرجه الشریف) عین سیرت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم بوده و برنامه دولتش, ترویج اسلام و تجدید عظمت قرآن است. او بدعت هایی را که در دین خدا, گذاشته شده از بین می برد و از حیثیت و اصالت اسلام در برابر توطئه های فکری و علمی دشمنان و تحریفات دوست نمایان, دفاع می نماید و تعالیم عالیه اسلام را همانگونه که صادر شده, ظاهر می سازد و معلوم است که چنین برنامه ای کاملا برای مردم تازگی دارد.


برچسب‌ها: دولتامامزمان

تاريخ : پنج شنبه 25 دی 1393 | 18:39 | نویسنده : سعید علوی |


برچسب‌ها: وحدت

تاريخ : پنج شنبه 18 دی 1393 | 17:7 | نویسنده : سعید علوی |

 


برچسب‌ها: میلادمحمد(ص)

تاريخ : پنج شنبه 18 دی 1393 | 16:47 | نویسنده : سعید علوی |

 


برچسب‌ها: هفته وحدت

تاريخ : پنج شنبه 18 دی 1393 | 16:43 | نویسنده : سعید علوی |

 



تاريخ : پنج شنبه 18 دی 1393 | 16:35 | نویسنده : سعید علوی |
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • مرگ چت