فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

 

کمک‌های آمریکا به داعش و تروریست‌ها کار تازه‌ای نیست.‌ آمریکایی‌ها از سال 2006 با کمک متحدانشان به این گروه‌های تروریستی هرگونه که امکان دارد کمک رسانده‌اند.
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،توافقنامه امنیتی سال 2008 میان عراق و آمریکا شامل بخش‌ها و بندهای مختلفی می‌شود. در محور امنیتی توافقنامه مذکور، بر حمایت آمریکا از دولت عراق در برابر خطرات خارجی و داخلی و همکاری برای تقویت نیروهای نظامی عراق و آموزش و تسلیح آن‌ها تأکید شده است. بعد از تصویب این توافقنامه، برخی اعضای دولت و نمایندگان پارلمان عراق، مفادی مخفی از پیش‌نویس آن را افشا کردند که مخاطرات امنیتی بسیار جدی برای مردم عراق و کشورهای همسایه داشت. با این حال، مشکلات این توافقنامه به بندهای مخفی آن محدود نمی‌شود، بلکه مسئله بزرگ‌تر، نقض توافقنامه توسط آمریکایی‌هاست. امروزه واشنگتن نه تنها در مقابله با داعش، کمکی جدی به عراقی‌ها نمی‌کند، بلکه با ارسال کمک‌های تسلیحاتی، این گروهک تروریستی را تقویت نیز می‌نماید.
 در خصوص اقدامات اخیر آمریکا در عراق که در تضاد با توافقنامه امنیتی میان دو کشور است، با "حسین الخفاجی" نماینده پارلمان عراق گفتگو کرده است. متن مصاحبه مشرق با این مقام عراقی به شرح زیر است.



برچسب‌ها: کمک آمریکا به داعش

تاريخ : یک شنبه 10 اسفند 1393 | 23:5 | نویسنده : سعید علوی |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • مرگ چت